Stratili ste motiváciu v práci? Týchto 6 tipov vás opäť naštartuje

Práca vám už nejde tak od ruky ako kedysi? Cítite sa v práci zle a nestíhate plniť termíny? Problémom môže byť nedostatok motivácie a schopnosti sústrediť sa.

Niekedy stačí urobiť vo svojom živote zopár malých zmien. Máme pre vás 6 užitočných tipov, ktoré vám pomôžu a opäť vás v práci naštartujú. 

Doprajte si oddych

Za nedostatkom motivácie sa môže ukrývať aj únava a vyčerpanie. Doprajte si aspoň niekoľko hodín, ideálne jeden alebo dva dni oddychu. Odložte svoje pracovné povinnosti a venujte sa činnostiam, ktoré vás napĺňajú. Aj krátka prestávka dokáže znovu zvýšiť pracovnú motiváciu a vy budete podávať rovnako dobré výkony ako kedysi.

Vyhnite sa stereotypu

Stereotyp je zabijakom nielen vzťahov, ale aj motivácie v práci. Ak to je len trochu možné, vyhnite sa vykonávaniu rovnakých činností v tých istých časoch. Stačí, ak vymeníte poradie jednotlivých úloh. Môžete tiež začať pracovať na novom projekte, ktorý ste dlho odkladali.

Stanovte si reálne ciele

Pri určovaní cieľov by ste mali byť skôr realistom. Prehnané a už na prvý pohľad nedosiahnuteľné plány vašu motiváciu len znížia. Už na začiatku budete vedieť, že sa vám to nemôže podariť splniť, preto sa ani nebudete snažiť. Ak si stanovíte cieľ, ktorý dosiahnuť môžete, motivácia vás bude posúvať vpred.

Každý deň si urobte zoznam úloh

Každý deň by ste mali začať prípravou zoznamu úloh, ktoré v ten deň musíte splniť. Tento zoznam si môžete pripraviť aj deň vopred, aby ste ušetrili čas. Ako prvú si vyberte najťažšiu úlohu. Ráno mávate najviac energie a keď si zo zoznamu odškrtnete to, čoho ste sa najviac obávali, ostatné úlohy zvládnete ľavou-zadnou. 

Viac sa hýbte

Ak sa necítite dobre vo svojom vlastnom tele, tieto pocity sa odzrkadlia aj v pracovnej oblasti. Pri pohybe a športovaní sa vám do tela vyplavujú endorfíny, ktoré zlepšujú vašu náladu. Ak sa budete cítiť lepšie, automaticky sa zlepší aj vaša motivácia a chuť do života.

Ak pracujete v kancelárii, v pravidelných intervaloch by ste si mali dopriať aspoň niekoľkominútovú prechádzku. Stačí sa trochu rozhýbať a za tento čas si oddýchne aj váš mozog. Bude tak lepšie pripravený na podávanie ďalších výkonov.

Prečítajte si knihy zamerané na osobnostný rozvoj

Ak sa chcete dozvedieť viac o tematike motivácie, produktivity a zmene zaužívaných zvykov, začnite čítať knihy zamerané na osobnostný rozvoj. Z tých najobľúbenejších vám odporúčame tituly 4-hodinový pracovný týždeň, Nová zem, Atómové návyky, Prečo spíme alebo Štyri dohody. Zo slovenských kníh určite stoja za prečítanie Magická vlna alebo 100 spôsobov, ktorými si zbytočne komplikujeme život

Nemusíte do svojho života zaradiť všetky tieto tipy naraz. Choďte na to postupne a zistite, čo vám pri získaní novej motivácie v práci pomáha najviac.

Čítajte ďalej